LS DATA

Porudžbenica odmah – problema nema

Porudžbenica odmah – problema nema

U uvoznoj firmi koja ne radi direktnu prodaju, menadžer prodaje se suočava sa velikim problemom – nedostatak preciznih izveštaja o prodaji. Zanimljivo je da ovaj problem javlja sa dve različite strane i tako udvostručuje, a može se lako rešiti Soko Sistemom za terensku prodaju i merčandajzing.  

Prvi izvor problema je vaš distributer koji radi direktnu prodaju kupcima. Da, moguće je dobiti (kupiti) podatke o sekundarnoj prodaji, pa neko ovaj problem smatra rešenim. Međutim, ti podaci ne moraju biti tačni. Iz njih je nemoguće izvući tačnu propuštenu prodaju jer suštinski, vi dobijate samo sume naloga za isporuku, a svaki dobar menadžer prodaje zna da su ovi podaci nekompletni bez porudžbenica – vama je potrebna jasna razliku između poručene i isporučene robe. Takođe, ukoliko isporuka zakaže npr. zbog propusta u radu magacina ili dostave, distributeru nije u interesu da to prikaže. Dalje, tu je i pitanje povraćaja robe…

Dodatni problem je što distributer nudi i druge artikle osim vaših i razumljivo je da se u prodaji neće boriti kao što bi ste to vi. Možda vi želite da se forsiraju skuplji proizvodi (OTC lekovi), ali je njemu lakše da promet ostvari na jeftinijim? Možda ima bolji odnos sa konkurentom? Možda mu jednostavno nije stalo da juri zadate ciljeve, već je zadovoljan rezultatima koje ostvaruje „usput“?

Drugi izvor problema su vaša stručna lica koja na terenu obilaze kupce i komuniciraju nove proizvode, medicinska sredstva, akcije i slične pogodnosti. Da, to su vaše kolege, pažljivo odabrani i zajedno „bijete bitku“ svaki dan. Ali, iako je lepo što je vaš terenski agent predstavio novu liniju proizvoda i dobio obećanje da će to kupac poručiti u određenoj količini, znamo da dok se distributer pojavi, kupac može da se „ohladi“ i predomisli.

Šta se onda dešava? Pogledate izveštaje svojih „terenaca“ i isplanirate prodaju za sledeći mesec, a na kraju meseca vas razočaraju podaci o sekundarnoj prodaji od distributera. Problem je onda teško identifikovati.

Kako dobiti realne planove? Lako uz Soko Sistem za terensku prodaju i merčandajzing.

Opremite svoje agente Soko mobilnom aplikacijom i dajte im priliku da odmah „zatvore“ prodaju. Lepo su se ispričali sa kupcem i u pozitivnoj atmosferi dobili obećanje da će kupac testirati novu liniju proizvoda. Odlično, neka odmah naprave porudžbenicu na licu mesta, dok je kupac „pečen“. Sarađujete sa više distributera? Nikakav problem, pri pravljenju porudžbenice će agent odabrati željenog distributera iz liste. Može napraviti i više porudžbenica ako kupcu odgovara da neke proizvode dobije preko jednog, a neke preko drugog distributera.

Po kompletiranju porudžbenice, ona se vraća u Soko Centar i kolega u kancelariji, za računarom, prosleđuje pristigle dokumente vašim distributerima.

Ovo olakšava posao i distributeru jer je dobio gotovu porudžbinu. A kada uparite porudžbenice sa podacima o sekundarnoj prodaji, sada lako možete pronaći gde je problem i zašto prodaja nije na planiranom nivou.